העלמת נימים ברגליים

המלצות לטיפולים המתקדמים הקיימים היום

נימים ברגליים היא תופעה אשר הווה את נחלתם של 30 אחוז מהאוכלוסייה (ובעיקר את זאת של נשים). נימים נחשבים לפחות אסטטיים ונשים רבות, מוצאות את עצמן מתביישות ללבוש מכנס קצר או בגד ים בגלל אותה התופעה.

בין הסיבות להופעה של נימים ברגליים ניתן לציין את הסיבות הבאות: שינויים הורמונאליים (כמו הריון או נטילה של תרופות מסוימות), גנטיקה, בעיות בספיקת הדם ובמקרים מסוימים מקור הבעיה יכול לנבוע גם מעודף משקל.
כאמור, נימים ברגליים (בעיקר כשהם רבים) נחשבים לא אסטטיים ועלולים להסב פגיעה מסוימת ברמת החיים של הסובלים מהם. יחד עם זאת, האור בקצה המנהרה טמון בעובדה שכיום ישנן מספר שיטות יעילות, באמצעותן ניתן להעלים נימים ברגליים – כך שכל מה שצריך לעשות זה לאסוף מידע לגבי אותן השיטות ולבחור את השיטה היעילה והמתאימה מתוך ההיצע:

העלמת נימים באמצעות קרני לייזר
טיפול העלמת נימים בלייזר או טיפול העלמת ורידים בלייזר הוא טיפול שאינו פולשני, אינו כרוך בכאבים או בתופעות לוואי ומאפשר חזרה מלאה לשגרה כבר לאחר הטיפול. קרן הלייזר מבצעת למעשה פעולה של כיווץ הנימים, אשר לאחר מכן נמסים בגוף. מדובר בטיפול קצר, אשר בדרך כלל יתפרש על פני 2 או 3 מפגשים.
בתוצאות הטיפול ניתן יהיה להבחין כבר עם תום הטיפול הראשון.

העלמת נימים באמצעות גלי רדיו
טיפול זה יתבצע ברוב המקרים בהרדמה מקומית, כאשר, גלי הרדיו אמורים לעבור דרך צנתר דק אשר יוחדר לרגל. גלי הרדיו פולטים למעשה חום, מה שגורם לכיווץ דופן הווריד ואטימתו עד לספיגתו בגוף. הטיפול הינו קצר יחסית, אך לאחריו יהיה צורך לחבוש גרב אלסטית למשך פרק זמן של כשבועיים.

העלמת נימים באמצעות ניתוח
למעשה, מדובר בשיטה הוותיקה ביותר להעלמת נימים. הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה, במהלכו מבצעים חתכים ברגל, דרכם שולפים את הוורידים.
כיום, ההליך הניתוחי הינו קצר יחסית ובמקרים רבים המטופל משוחרר לביתו כבר באותו היום, אך ישנם מקרים בהם הוא יוכל להישאר עם צלקות.

חשוב לציין שבטרם בחירת שיטת הטיפול, חשוב לאבחן מהי הסיבה בגינה הופיעו הנימים מלכתחילה ורק לאחר מכן, לנקוט בצעדים על מנת להעלימם.
בכל מקרה, בלי קשר לשיטה אותה בחרתם לצורך העלמת נימים מהרגליים, חשוב מאוד שתקפידו לבחור את הקליניקה בה הטיפול יבוצע בקפידה, כאשר חשוב לבדוק שאיש המקצוע אשר יבצע את הטיפול אכן אוחז בהכשרות אשר מאפשרות לו לבצע את הטיפול הזה.